E-learning: távoktatási távlatok

E-learning: távoktatási távlatok

Felhívás közös tesztépítésre

2015. március 09. - simplepresent

Ez most egy felhívás, közös gondolkodásra. Csináljunk tesztet!

 Talán ideje lenne megnézni, mi van a magyar távoktatási piacon. És nem vagy nem csak az eddigi blogbejegyzéseink logikáját követve, példálózó felsorolásokkal. Jó lenne látni, mit tudnak a magyar - tehát magyar nyelven magyarázó, illetve magyar oldalon megjelenő - tanfolyamok, alkalmazások. Mennyire lehet velük komfortosan, felhasználóbarát módon és hatékonyan tanulni, van-e kihez fordulni, ha megakadtunk... és legfőképpen: a kurzus végére mennyit gyarapodott a tudásunk?

Álmodjunk nagyot!

 Próbáljuk meg összeszedni mindazt, amit egy jó távoktatási kurzus jellemzőinek gondolunk. Építsünk ki egy szempontrendszert, amely alapján lehet és érdemes a kurzusokat tesztelni, azzal az alig titkolt szándékkal, hogy ez egy független minősítési rendszer alapja lehessen. Független, mondom, mert nem akarunk egyetlen cég, üzleti alapon működő online piactér vagy szervezet reklámhordozójává válni, sem nyíltan, sem rejtetten. Tudom, nagy fába vágjuk a fejszénket, de az oktatásminősítésre - ha nem is a távoktatásban - azért vannak inspiráló hazai példák. Nyilván nem elsősorban az állami akkreditációra gondolok, de például a nyelvoktatásban már sok éve van olyan civil rendszer, amely a piaci alapon működő nyelviskolákat minősíti.

Oké, de miről van szó?

 Szeretnénk felkérni mindenkit, akinek kedve van hozzá, hogy ötleteivel, szempontjaival, javaslataival járuljon hozzá a közös munkához. Érdekelne egyebek mellett, hogy szerintetek hogyan épül fel a jó kurzus. Milyen az ideális szerkezet, a tananyagfelosztás? Mennyire legyen ötletes, játékos az anyag tálalása? Fontos-e a folyamatos párbeszéd az oktatókkal és a tanulótársakkal? Hogyan nézzen ki az oldal, milyen legyen a grafika? Milyen módszerekkel kellene ellenőrizni a tananyagban való előrehaladást? Szükség van-e, és, ha igen, milyen gyakran az ismétlő órák beépítésére? Milyen formában? Mit kell tudnia minimálisan a jó keretrendszernek? És milyen a jó e-tanár? Hogyan beszéljen, hogyan magyarázzon?

És a többi, és a többi... Kérünk benneteket, ha bármilyen ötletetek van az e-learning kurzusok minősítésével, tesztelhetőségével kapcsolatban, lehetőleg március 31-ig írjátok meg az info@nordedu.hu címre. Az ezek alapján készülő első változatot április folyamán társoldalunkona Nordedun fogjuk közzétenni és további vitára bocsátani. Köszönjük a segítséget!

A bejegyzés trackback címe:

https://villanysuli.blog.hu/api/trackback/id/tr487249971

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása