Ez most egy rögtönzött lapszemle, szubjektív ízelítő az elmúlt időszak magyar sajtóterméséből.
Az első, a dolgok viszonylagosságáról. Mert ha innét nézem, fehér, ha onnét, fekete...a múlt hét két írása a nyelvoktató appokról.
És egy másik, aminek látszólag nem sok köze van az e-learninghez: sajtóról, reklámokról, hirdetéstechnikáról szól. Sas István írása a kreativ.hu oldalon azonban, azt hiszem, tartogat tanulságokat a távoktatók számára is. Különösképp azoknak, akik szenvednek az általános üzletimodell-válságtól, finomabban szólva útkereséstől, illetve azoknak, akik - talán jobb híján - az ingyenesség mellett érvelnek. Mert a tartalommarketing jelen van, terjed az e-learningben is. Mennyi cikk, ötlet, tipp jelenik meg nap mint nap tapasztalatmegosztásnak álcázva, csak hát épp kiderül róluk, hogy egyik vagy másik LMS-fejlesztő, -gyártó legújabb frissítésének a piacmegdolgozására szolgál! Vagy kiadók online mikrokurzusai, amelyek azt sugallják, vedd meg a teljes, az igazi változatot! Jó, tudom, valamiből élni kell, ha már a fogyasztó nem hajlandó a zsebébe nyúlni... De azért: instructional designers, beware!