Embrionális állapotban, kicsit optimistábban szólva születőben van a korszerű alapokra épülő távoktatás Magyarországon - sugallom, mondom én is, de mondják mások is, olyanok, akik évek óta próbálnak tenni az e-learning meghonosításáért.
Nem tudok érdemben vitatkozni a fenti írás azon megállapításával sem, hogy a Magyarországon a nyílt e-learning-piacot /legyen szó akár MOOC-okról vagy fizetős MOC-okról/ a pillanatnyilag leginkább a magyarok angoltudásának a hiánya pörgeti. Egy korábbi posztban magam is érintettem az online nyelvoktatási formák terjedését. És hát a statisztika azt mutatja, Magyarország igencsak hátul kullog angoltudásban az európai országok között. /Forrás: hvg.hu/
De vajon mondhatjuk-e, hogy a még ki sem alakult magyar távoktatási piacot a jövőben is az fogja éltetni, hogy az emberek könnyen, gyorsan és lehetőleg kényelmesen, otthonról szeretnének megtanulni angolul? És az, hogy a nyelvet nem tudó, ám magukat képezni vágyó reménybeli e-hallgatók számára érdemes különböző szakterületeken és többféle szinten magyar nyelvű távtananyagokat kreálni, piactereket fenntartani? Vagy fordítsuk meg a kérdést. Ha nem kis optimizmussal feltételezzük, hogy Magyarország ledolgozza az angoltudásban meglévő hátrányát, akkor meg is szűnik a nyílt e-learning-piac, hiszen az így tanulni vágyók mind az edX-re, Courserára, Udacityre, Iversityre, FutureLearnre járnak majd?
Röviden: szerintem nem. Bővebben: legközelebb.